
Salihli ve Köprübaşı’nda 73 üreticiye çilek desteği
Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinesinde yürütülen proje kapsamında, Salihli’nin Gökeyüp Mahallesi ile Köprübaşı ilçesinde faaliyet gösteren 73 çilek üreticisine yüzde 75 hibeli malç naylonu desteği sağlandı. Dağıtılan naylonlar, yaklaşık bir dönümlük araziyi kaplayacak uzunlukta. Programa Salihli Belediye Başkanı Mazlum Nurlu ve Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanı Yılmaz Usta katıldı.
Çilek üreticilerine yüzde 75 hibeli destek nasıl sağlandı?
Programda konuşan Salihli Belediye Başkanı Mazlum Nurlu, tarım sektörünün yaşadığı sıkıntıları bir üretici olarak yakından bildiğini belirtti. Nurlu, “Üretim maliyetlerine bir nebze olsun katkı sağlayabilmek adına, Büyükşehir Belediye Başkanımızın öncülüğünde ve bürokratlarımızın desteğiyle tarımdaki en büyük girdi maliyetlerini en aza indirecek yardım çalışmalarımız devam ediyor. Bölgemizin kendine has kokusu ve lezzetiyle öne çıkan Gökeyüp çileklerini el birliğiyle bölge halkımızın tüketimine sunmayı sürdüreceğiz” dedi.
Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanı Yılmaz Usta ise desteklerin küçük üreticilere yönelik planlandığını vurguladı. Malç naylonu desteğinin Çiftçi Kayıt Sistemi’ne (ÇKS) kayıtlı ve 4 dönümün altında çilek üretim alanına sahip üreticileri kapsadığını belirten Usta, “Bütçe imkanları ve artan maliyetler nedeniyle hedef kitlemizi küçük üreticiler olarak belirledik. Üretime devam edebilmeniz adına, meclis kararımız doğrultusunda maliyetin yüzde 75’ini hibe olarak karşılıyoruz. Talepler doğrultusunda üreticimizin yanında olmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Üreticiler ve muhtarlar destekten memnun
Destekten duydukları memnuniyeti dile getiren üreticiler ve mahalle temsilcileri, Manisa Büyükşehir Belediyesi ve Salihli Belediyesi’ne teşekkür etti. Gökeyüp Mahalle Muhtarı Ramazan Özdemir, “Başta Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu olmak üzere, Salihli Belediye Başkanımız Mazlum Nurlu’ya ve tüm daire müdürlerimize mahalle halkım adına teşekkür ediyor, desteklerin devamını diliyorum” dedi.
Salihli Belediyesi Meclis Üyesi ve çilek üreticisi Mesut Yüksel de “Malç naylonlarımızı teslim aldık. Halkımız bu destekten son derece memnun. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanımız Besim Dutlulu ve ekibine teşekkür ederiz” diye konuştu. Manisa genelinde tarımsal üretimi artırmayı hedefleyen bu tür hibeli desteklerin, özellikle küçük ölçekli üreticilerin ayakta kalmasına katkı sağlaması bekleniyor.
Yazar
Manisalı gazeteci. Şehrin günlük nabzını; mahalle hikâyelerinden cami buluşmalarına, vatandaşın gündemini sayfalarına taşıyor. Yunusemre ilçesinde doğdu, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu.
Sıkça Sorulan Sorular
Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin çilek üreticisine desteği ne kadar?+
Manisa Büyükşehir Belediyesi, malç naylonu maliyetinin yüzde 75’ini hibe olarak karşılıyor. Üreticiler kalan yüzde 25’lik kısmı ödüyor. Bu destek, ÇKS’ye kayıtlı ve 4 dönümün altında çilek üretim alanına sahip küçük üreticilere veriliyor.
Hangi bölgelerdeki üreticiler bu destekten yararlandı?+
Destek kapsam