
Manisalı 10 özel sporcu temmuzda Macaristan’da yarışacak
Manisa Su Sporları Spor Kulübü (MSSK) tarafından hazırlanan ADES K182 projesi, Ulusal Ajans’a sunulan 25 bin proje arasından kabul edilerek büyük bir başarıya imza attı. Proje kapsamında Manisalı 10 engelli yüzücü, 13-21 Temmuz tarihleri arasında Macaristan’ın başkenti Budapeşte’ye giderek uluslararası deneyim kazanacak.
ADES K182 projesi nedir ve nasıl kabul edildi?
MSSK Para Yüzme takımı sporcusu ve Proje Koordinatörü Mehmet İleru ile kulübün yönetim kurulu üyesi gazeteci Ahmet Ünsal’ın birlikte hazırladığı ADES K182 (Engelli Yüzmede Erişilebilirlik ve Eşitlik) Projesi, tam 8 aylık yoğun bir çalışmanın ürünü. Proje, Ulusal Ajans’a sunulan binlerce başvuru arasından sıyrılarak kabul edildi. Projenin ilk resmi sunumu ise Manisa Valisi Vahdettin Özkan’a yapıldı.
Projenin Macaristan ayağı nasıl işleyecek?
Projenin Macaristan ayağını, otizmli özel sporculardan oluşan ve 24 yıl önce Bérczi Eszter ile Gégény Noémi tarafından kurulan Para Fit Spor Kulübü oluşturuyor. Budapeşte merkezinde faaliyet gösteren bu kulüp, sadece 30 özel çocuğa dokunmakla kalmıyor, aynı zamanda Repair Cafe aracılığıyla bireylerin sosyolojik ihtiyaçlarına da yanıt veriyor.
Proje Koordinatörü İleru: “Somut süreçlere dahil olmayı hedefliyoruz”
Vali Özkan’ı makamında ziyaret eden heyette konuşan Proje Koordinatörü Mehmet İleru, projenin amacını şöyle açıkladı: “Projemizin temel amacı, her iki ülkede spor yapan engelli bireylerin spor altyapı farklılıklarını büyüteç altına almaktır. Bunun da ötesinde, üniversitelerde eğitim gören engelli öğrencilerin, projenin sonunda kurumsal bir yapı altında somut süreçlere dahil edilmesinin önünü açmayı hedefliyoruz.”
Ahmet Ünsal: “Türkiye’de bir ilki başardık”
MSSK Yönetim Kurulu Üyesi Ahmet Ünsal ise destek veren tüm kurumlara teşekkür ederek şöyle konuştu: “Sayın Valim, engelli bireyleri bu şekilde tek bir çatı altında toplayan proje Türkiye’de bir ilk. Ekibimizle birlikte adeta imkansızı başardık. Hayatı boyunca hiç yurt dışı deneyimi olmamış engelli sporcularımız, oradaki akranlarının hangi koşullarda spor yaptığını yerinde görecek. Ayrıca antrenörlerimiz ve Celal Bayar Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde okuyan engelli öğrencilerimiz uluslararası düzeyde deneyim kazanacak.”
Ünsal, teşekkürlerini sıralarken Ulusal Ajans yetkililerine, Manisa Valiliğine, Gençlik ve Spor İl Müdürü Yunus Öztürk ve ekibine, Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek’e, AB Proje ekibine, Yunusemre Belediye Başkanı Semih Balaban’a, Şehzadeler Belediye Başkanı Ömer Faruk Çelik’e, OSB Başkanı Sait Türek ve ekibine, MTSO Başkanı Mehmet Yılmaz ve yönetimine şükranlarını sundu.
Vali Özkan: “Sizleri gönülden alkışlıyorum”
Projeyi yakından takip ettiğini belirten Manisa Valisi Vahdettin Özkan, sporcuları tebrik ederek şunları söyledi: “Öncelikle sizleri bu medeni, çağdaş ve cesaretli hareketinizden dolayı tüm kalbimle kutluyor, alkışlıyorum. Devlet olarak görevimiz, ülkemizi yurt dışında gururlandıran siz değerli sporcularımıza gereken her türlü desteği vermektir. Sabırla ve inatla yolunuza devam ettiğinize yakınen şahit olmaktan onur duyuyorum. Proje dönüşündeki izlenimlerinizi paylaşacağınız günü iple çekiyorum. Sizlere dest
Yazar
Manisalı gazeteci. Şehrin günlük nabzını; mahalle hikâyelerinden cami buluşmalarına, vatandaşın gündemini sayfalarına taşıyor. Yunusemre ilçesinde doğdu, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu.