
Manisa’da bağımlılık masaya yatırıldı: Vali Özkan’dan uyarı
Manisa Valisi Vahdettin Özkan başkanlığında toplanan Bağımlılıkla Mücadele İl Koordinasyon Kurulu, 2026 yılının ilk 5 ayında yürütülen çalışmaları masaya yatırdı. Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonu’nda gerçekleşen toplantıya kamu kurumları, yerel yönetimler, üniversite temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri katıldı.
Vali Özkan’dan ortak sorumluluk vurgusu
Toplantının açılış konuşmasını yapan Vali Vahdettin Özkan, bağımlılıkla mücadelenin tüm kurumların ortak sorumluluğu olduğunu belirtti. Sağlıklı ve huzurlu bir toplum oluşturma hedefi doğrultusunda çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğünü ifade eden Vali Özkan, toplumun zararlı alışkanlıklardan uzak bir yaşam iklimine kavuşmasının önemine dikkat çekti.
Vali Özkan konuşmasında, “Sağlıklı, huzurlu ve zararlı maddelerden uzak bir şehir ve memleket idealine ulaşabilmek için her birimize düşen fiili görevler bulunmaktadır. Bu görevleri etkin şekilde yerine getirmemiz gerekmektedir. Kurul üyeleri olarak zararlı maddelerle mücadele eylem planının genel çerçevesini, ruhunu ve esaslarını biliyoruz. Bu anlayışı bütün kurumlarımıza ve birimlerimize aktardık. İlçe eylem planlarımızı ve sektörel eylem planlarımızı hazırladık. Bundan sonraki süreçte emniyet teşkilatımız, jandarma teşkilatımız, milli eğitim camiamız ve ilgili tüm kurumlarımızın güçlü iş birliğiyle bu seferberliği hep birlikte sürdürmeye devam edeceğiz” dedi.
Önleyici ve kapsayıcı yaklaşım: “Tek bir kişiyi dahi dışarıda bırakmamalıyız”
Bağımlılıkla mücadelede önleyici ve kapsayıcı yaklaşımın önemine vurgu yapan Vali Özkan, “Sahada tek bir kişiyi dahi dışarıda bırakmayacak bir anlayışla hareket etmeliyiz. Risk altındaki bireylere zamanında ulaşmak, onları doğru destek mekanizmalarıyla buluşturmak ve rehabilitasyon süreçlerini etkin şekilde takip etmek büyük önem taşımaktadır. Bunun yanında madde arzının kontrol altında tutulması, denetim ve güvenlik faaliyetlerinin kararlılıkla sürdürülmesi gerekmektedir” ifadelerini kullandı.
Günümüzde bilgi teknolojilerinin etkin kullanılmasının altını çizen Vali Özkan, “Veri temelli analizlerin yapılması ve elde edilen sonuçların sahadaki uygulamalara yansıtılması mücadelemizin başarısını artıracaktır. Kurumlarımızın sahip olduğu verileri ortak bir anlayışla değerlendirerek riskleri önceden tespit etmeli, gerekli tedbirleri gecikmeden hayata geçirmeliyiz” dedi.
2026 yılı ilk 5 aylık değerlendirme sunumu yapıldı
Açılış konuşmasının ardından İl Sağlık Müdürlüğü tarafından “Bağımlılık ile Mücadele 2026 Yılı İlk 5 Aylık İl Değerlendirme Sunumu” gerçekleştirildi. Sunumda; eğitim faaliyetleri, danışmanlık ve tedavi hizmetleri, rehabilitasyon çalışmaları, davranışsal bağımlılıklarla mücadele faaliyetleri ile arz ve taleple mücadele alanında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi
Yazar
Manisa adliye ve emniyet kaynaklarının deneyimli ismi. 12 yıldır asayiş ve adliye muhabirliği yapıyor. Salihli kökenli, güncel olayları ilk elden aktarıyor.