
Çamurhamamı Muhtarı Oğuz: “Dron ile devriye atıyorum”
Manisa’nın Salihli ilçesine bağlı Çamurhamamı Mahallesi Muhtarı Atakan Oğuz, kurak geçen yaz mevsiminde orman yangınlarına karşı dron ile havadan devriye atmaya başladı. UNESCO tescilli kültürel değerlere sahip mahallede, tek giriş çıkış olması nedeniyle olası bir yangında müdahale ve tahliye süreçlerinin zorlaşabileceği ihtimaline karşı teknolojik önlem devreye sokuldu.
Muhtar Atakan Oğuz neden dron ile devriye atıyor?
Sık bir ormanlık bölgenin neredeyse tam ortasında yer alan Çamurhamamı Mahallesi’nde, Orman Bölge Müdürlüğüne bağlı gözetleme kuleleri 7 gün 24 saat gözetleme yaparken, Muhtar Atakan Oğuz da kendi imkanlarıyla dron uçurarak çevredeki sık çam ormanlarını kontrol ediyor. Oğuz, bu sayede en ufak bir şüpheli durum veya dumanı erken tespit ederek itfaiye ve orman ekiplerine anında doğru konum bilgisi aktarılmasını sağlıyor.
Muhtar Oğuz’un açıklamaları: “Allah muhafaza yangın çıksa mahallemiz ortada kalabilir”
Gerek Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri gerekse jandarma ile sürekli irtibatta olduğunu belirten Muhtar Atakan Oğuz, şu ifadeleri kullandı: “Mahallemiz ormanla iç içe. Allah muhafaza yangın çıksa mahallemiz yangının ortasında kalabilme riskiyle karşı karşıya. Mahallemizdeki orman yangınının önüne geçmek için Salihli Kaymakamlığımız ve Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri koordinesinde otların temizlenmesi için başvurularımızı yaptık. Bu yıl yağışlar çok olduğu için otlar daha da fazlalaştı. Otları temizleyerek aradaki bağlantıyı kesebilirsek mahallemizde çıkan yangının ormana sıçramasını, ormanda çıkan yangının mahalleye sıçramasını engelleyebiliriz. Ben de dron ile gerekli devriyeleri atıyorum. Olumsuz bir durumla karşılaştığımızda gerekli yerlere görüntüleri iletiyorum.”
Allahdiyen Mahallesi’nde bulunan yangın gözetleme kulesiyle de sürekli irtibat halinde olduğunu belirten Oğuz, “Ben de dron ile onların göremeyeceği noktaları gözetliyorum. Gözden kaçan durumları onlara iletiyorum” dedi.
Vatandaşlara çağrı: “Bir sigara izmariti yangına sebebiyet verebilir”
Muhtar Atakan Oğuz, vatandaşların da duyarlı olması gerektiğini vurgulayarak, “Orman içinde otlar çok, yangın riski yüksek. Halkımızdan da bilinçli olmasını istiyorum. Her noktayı kontrol etmek elbette ki zor. Bir sigara izmariti dahi yangına sebebiyet verebilir. Halkımız da bu konuda duyarlı olsun” çağrısında bulundu.
Geleneksel yöntemlerin ötesine geçerek teknolojiyle mahallesini koruyan Muhtar Atakan Oğuz’un bu adımı, hem örnek bir davranış olarak gösteriliyor hem de mahallelilere güven veriyor. Manisa genelinde orman yangınlarına karşı alınan bu tür bireysel önlemler, özellikle yaz aylarında artan risklere karşı önemli bir farkındalık oluşturuyor.
Yazar
Manisa adliye ve emniyet kaynaklarının deneyimli ismi. 12 yıldır asayiş ve adliye muhabirliği yapıyor. Salihli kökenli, güncel olayları ilk elden aktarıyor.
Sıkça Sorulan Sorular
Muhtar Atakan Oğuz dron ile hangi bölgeleri gözetliyor?+
Muhtar Oğuz, Çamurhamamı Mahallesi’ni çevreleyen sık çam ormanlarını dron ile düzenli olarak kontrol ediyor. Özellikle gözetleme kulelerinin göremediği noktaları tespit ederek ekiplere bilgi veriyor.
Mahallenin yangın riski neden yüksek?+
Çamurhamamı Mahallesi, sık bir ormanlık bölgenin ortasında yer alıyor ve tek giriş çıkışı bulunuyor. Bu yıl yağışların bol olması nedeniyle otların fazlalaşması, yangın riskini daha da artırıyor.
Muhtar Oğuz’un dronlu devriyesi hangi kurumlarla koordineli yürütülüyor?+
Muhtar Oğuz, Orman İşletme Müdürlüğü ekipleri, jandarma ve yangın gözetleme kuleleriyle sürekli ir